Masterclass AI 2023

03/05/2023 @ 14:00 - 17:00
  • This event has passed.

Maak kennis met de wondere wereld van de artificiële intelligentie

Voor wie?

Leerlingen derde graad secundair onderwijs

Wat?

Artificiële Intelligentie (AI) is de wetenschap die intelligente technologieën creëert. Onze VUB onderzoekers nemen jou op sleeptouw door de geschiedenis van AI in ons AI Experience Center. Naast boeiende demo’s ga je natuurlijk ook zelf aan de slag met hands-on opdrachten en experimenten.

Vind je het fascinerend hoe snel baby’s taal kunnen leren? Wil je weten wat intelligentie is en hoe het werkt in een menselijk brein en in een computer? Ben je benieuwd naar wat wij kunnen leren van mieren (op gebied van organisatie)? En bovenal, wil je deze kennis gebruiken om zelf intelligente systemen te maken?

Als leerling uit de derde graad secundair onderwijs krijg je in deze masterclass een voorsmaakje van wat de bachelor Artificiële Intelligentie inhoudt. Deelname is gratis, inschrijven is wel verplicht.

Schrijf me in!

Date: