Masterclass AI 2024

May 22 @ 14:00 - 17:00Free

Ontdek de verbazingwekkende wereld van de artificiële intelligentie

Voor wie?

Leerlingen in de derde graad van het middelbaar onderwijs.

Deelname is gratis, inschrijven is wel verplicht. De inschrijvingen zijn individueel!
Om het evenement in klasverband bij te wonen, dien je contact op te nemen met het AI Lab!

Schrijf me in!

Wat staat er op het programma?

Als leerling in de derde graad van het middelbaar onderwijs krijg je tijdens deze masterclass een voorproefje van wat de bachelor Artificiële Intelligentie te bieden heeft.

Artificiële Intelligentie (AI) is dé wetenschap achter slimme technologieën. Laat je door onze VUB-onderzoekers meenemen op een boeiende reis door de geschiedenis van AI. Verwacht niet alleen interessante demonstraties, maar ga ook zelf aan de slag met praktische opdrachten en experimenten.

Ben je gefascineerd door hoe snel baby’s taal kunnen leren? Wil je begrijpen wat intelligentie inhoudt en hoe het zowel in het menselijk brein als in computers werkt? Sta je te popelen om te ontdekken wat we kunnen leren van mieren op het gebied van organisatie? En het belangrijkste, wil je deze kennis gebruiken om zelf slimme systemen te ontwikkelen?

Date:
May 22